Реєстратор розрахункових операцій (РРО) – це пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг).
Законодавство, яке регулює реєстрацію РРО Наказ № 417 від 28.08.2013
«Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій»
та Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій
Актуальним для підприємців є питання реєстрації касового апарату. Крім того, що сама процедура проводиться в податковій, слід знати чимало її особливостей. Наприклад, при покупці колишнього у вживанні пристрою, необхідно перевірити його в реєстрі допущених до реєстрації тому, що якщо модель є застарілою, то реєстрація його буде неможлива. Держреєстр містить не тільки список дозволених моделей, а й інформацію про програмне забезпечення реєстраторів розрахункових операцій (РРО), закінчення терміну реєстрації, а й видах оподаткування, а так само типових для пристроїв пологах діяльності.
РРО це не тільки пристосування для операційного обліку, але засіб оповіщення податкової про це. Зараз цей пристрій працює в онлайн режимі, тобто передає відомості під час здійснення операції на сервери фіскальної служби. Технічно касовий апарат може бути оснащений додатковими модулями, що обумовлено місцем їх використання. Приєднувані модулі бувають такі, як: модем, сканер штрих кодів, термінал з обслуговування банківських карт, кард-рідер для магнітних карт, пристрій друкування чеків, ваги, допоміжний монітор, контейнер для готівки. Перша вимога до даного типу пристроїв - передача в автоматичному режимі копії бази даних скоєних операцій на сервер фіскальної служби. РРО ставиться на облік за місцем податкового обліку. Для реєстрації подається пакет документів, що містить заяву, копії реєстрації підприємства, договору техобслуговування разом з паспортом на апарат, книгу обліку реєстраційних операцій, журнал техобслуговування та документи на приміщення, де буде використано пристрій, і сам касовий апарат.
У продовження не більше двох діб, з моменту подачі пакета документів, податковий орган видає довідку про резервування фіскального номера пристрою, що має термін дії на п'ять робочих днів, протягом яких потрібно опломбувати РРО в сервісному центрі, отримавши про це відповідний акт, а так само акт про введення в експлуатацію, представлений у двох примірниках. При простроченої довідці необхідно буде, повторивши запит, отримати нову. Закінченням процедури реєстрації служить реєстраційне свідоцтво апарату за формою №3-РРО, видане податкової на підставі копій актів, складених сервісним центром.
З 2015 року платники єдиного податку другої та третьої групи, та ФОП зокрема, зобов'язані застосовувати РРО. Дані правила не стосуються платників податку першої групи. Крім того, існує список винятків, коли касовий апарат не потрібно. Важливо відзначити, що при торгівлі без РРО або порушенні інструкцій роботи з ним, передбачені штрафи до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів (8500 гривень). Детальніше про це можна дізнатися у фіскальній службі. Для того, щоб заощадити час при виборі касового апарату, ви можете звернутися до фахівців, які безкоштовно вас проконсультують і допоможуть вибрати модель, що повністю задовольняє фіскально-торговельні потреби вашого підприємства. Крім того, в якості професійної допомоги ви можете отримати не лише інформаційну підтримку, а й, за помірну плату, повне або часткове супровід процедури реєстрації.
Послуга | Вартість | Терміни |
---|---|---|
ТОВ/ПП | від 1300 грн в залежності від кількості засновників. | 5-10 днів |
ПП | 1 500 грн. ("під ключ" + печатка) | 1-2 дні |
А для ФОП 2 группы тоже необходим кассовый аппарат?
Відповідь: Да до конца года необходимо зарегистрировать кассовый аппарат
Можно быстрее зарегистрировать кассовый аппарат?
Відповідь: К сожалению нет процедура регистрации стандартна.
Как мне зарегистрировать РРО если предоставляю выездные услуги?
Відповідь: Добрый день! Спасибо, что обратились в нашу компанию! Предоставления выездных услуг, приравнивается к средствам передвижной сети, которые освобождаются от обязанности устанавливать регистратор расчетных операций. Также одним из обязательных документов необходимых для регистрации РРО является договор купли-продажи или аренды помещения, в котором проводится предпринимательская деятельность. Соответственно без наличия помещения и соответствующего договора невозможно зарегистрировать РРО.
Добрый день. Подскажите, нужно ли мне регистрировать кассовый аппарат если у меня интернет магазин доход которого до 600тыс.грн. в год?
Відповідь: Здравствуйте! Спасибо что обратились в нашу компанию! Согласно действующего законодательства, разрешается не использовать регистраторы расчетных операций, в случае если Вы являетесь плательщиком единого налога и Ваш годовой доход не превышает сумму в один миллион гривен. В тоже время если Ваш доход достигнет одного миллиона гривен и больше, то Вы обязаны купить и зарегистрировать РРО с квартала, следующего за тем в котором ваш доход достиг указанной суммы.
Добрый день. Подскажите, как мне правильно поступить в моей ситуации. Я предприниматель на 3 группе, в силу специфики деятельности получаю средства только по безналу. Могут ли меня заставить применять кассовый аппарат? Благодарю за ответ.
Відповідь: Добрый день! Спасибо, что обратились в нашу компанию! Законодательством о применении регистраторов расчетных операций определено, что налогоплательщики не применяются РРО и расчетные книжки, если в месте получения товаров (предоставления услуг) операции по расчетам в наличной форме не осуществляются. Следовательно, никто не может заставить плательщика, который осуществляет расчеты исключительно в безналичной форме установить и зарегистрировать РРО.
Чи може податкова прийти з перевіркою щодо правильності застосування РРО?
Відповідь: Дякуємо, що звернулися до нашої компанії! Органи Державної фіскальної служби, відповідно до Податкового кодексу України, мають право проводити виїзні планові та позапланові перевірки. Фактична планова перевірка проводиться без попереднього повідомлення платника податків. Під час планових та позапланових перевірок може перевірятись, зокрема, правильність застосування реєстратора(ів) розрахункових операцій та своєчасності оприбуткування готівки в касі. Проте слід звернути увагу, що фізичні особи-підприємці 2 та 3 груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали використовувати, належним чином зареєстровані, РРО – звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО до 1 січня 2017 року.
День добрый! Являюсь ФОП 2 группы на едином налоге интернет магазин с доставкой на дом и самовывозом, оборот не превышает 1 миллиона, нужен ли мне кассовый аппарат? Так как являюсь переселенцем, но ФОП зарегистрирована в зоне АТО, перерегистрацию не проходила, как проходит регистрация кассового аппарата и в какой налоговой? Территориально нахожусь в Киеве. Договор на аренду помещения есть.
Відповідь: Вам пока можно не регистрировать кассовый аппарат. Но если все таки решите это сделать, то регистрация должна проходить по основному месту регистрации флп. Если это не возможно, необходима перерегистрация. Согласно разъяснения налоговой интернет магазинам нужно применять РРО в случаях наличного рассчета за товары/услуги. Если оплата происходит в безналичной форме, тогда такой необходимости нет.